Jouw ervaring telt voor ons
9,1
Geplaatst op 08 januari 2009

Stunten met prijzen platte televisies simplistisch

Eind 2008 is er enorm gestunt met de prijzen van LCD- en plasma televisies, aldus FD.nl. Philippe Smit – aandeelhouder en bestuursvoorzitter van Impact Retail (van o.a. elektronica ketens als It’s, Prijstopper en de webwinkels Modern.nl en Beurost Five) - vindt dat ‘tekenend voor het simplisme dat deze branche nog kenmerkt.

Marktpenetratie tv's onder 50%

Ook fabrikanten zouden volgens Smit de weg kwijt zijn. Hij stelt dat de marktpenetratie van televisies op dit moment nog onder de 50% ligt en dat fabrikanten schermen verkopen alsof de marktpenetratie 100% is.

Verkopen stijgen, prijzen dalen

Smit geeft verder aan dat zijn bedrijf dit jaar 15% meer verkopen van tv’s heeft gerealiseerd ten opzicht van vorig jaar. Toch blijft de omzet ver achter. ‘'Het volume stijgt, maar de gemiddelde verkoopprijs daalt. Dat is natuurlijk vervelend, want het betekent dat je meer dozen schuift voor minder geld’.

Europese markt

MediaMarkt, onderdeel van het Duitse Metroconcern, laten via een woordvoerder weten dat zij in Europa eveneens de verkopen van lcd televisies zien stijgen, terwijl de prijzen van deze schermen blijven dalen. De vraag of deze trend ook voor Nederland geldt, laten zij onbeantwoord.

Oorzaak

De oorzaak van het stunten met de prijzen van lcd schermen heeft volgens Smit te maken met de verslechterende economie en de onrust bij bedrijven.
Om je zo goed mogelijk te helpen gebruikt plasma-discounter.nl cookies – Meer informatie over cookies. Melding sluiten
loadingLoading...
To Top