Jouw ervaring telt voor ons
9,1
Geplaatst op 22 juni 2007

Ondernemen: passie en een goede neus

Niet iedereen zit dagelijks op kantoor om zijn brood te verdienen. Tallozen kiezen voor het ondernemerschap en gaan op eigen kracht aan de slag. Zoals Marc Koster en Tom Coronel.

Oliver.nl

Ondernemen is passie, een goede neus voor nieuwe ontwikkelingen en luisteren naar de markt. Krijg je een zoon Oliver, dan begin je een webshop Oliver.nl waarop je kraampakketten aanbiedt. Merk je dat de belangstelling voor lcd televisies toeneemt, dan ga je ze verkopen via het internet. Klinkt eenvoudig, maar dat is het niet.

Risico nemen

Marc Koster en Tom Coronel bewijzen dat het kan, als je maar slim bent en durft te investeren. Alleen al aan de internetzoekmachine Google betalen ze duizend euro per dag. Maar daarvoor staan ze wel bovenaan de lijst als mensen een trefwoord intoetsen. Tom: Ik doe dit uit plezier, passie, uit de wil om te scoren. Een topomzet, zoals maandag, dan is het feest. Geen idee wat we eraan verdiend hebben. Maakt ook niet uit, het was een record. Alles wat we verdienen gaat sowieso terug in de zaak.Beide mannen hebben het ondernemen met de paplepel ingegoten gekregen. Ze delen de passie voor autoracen, hebben beiden een goede neus voor nieuwe ontwikkelingen en ze blijven trouw aan hun credo. We beperken ons tot zaken die we goed kunnen, en die we leuk vinden, zegt Marc. En spreid je risico, dat heb ik van mijn vader geleerd.Tom: Als we er geen goed gevoel over hebben, dan doen we het niet.

Kleine marges, grote omzetten

Inmiddels loopt hun winkel als een trein. Kleine marges, grote omzetten is het geheim. Ze verkopen kinderstoeltjes, koffiezetapparaten, skies, sneeuwkettingen, televisies en natuurlijk barbecues. Zaterdag houden ze bij hun winkel aan de Bronsstraat in Naarden weer een barbecue demonstratie. Marc: Mensen vinden dat leuk. Ze komen van heinde en verre. We hebben koks die uitleg geven. Er gaat vrijwel niemand weg zonder iets gekocht te hebben. Tom: De grote leveranciers weten dat inmiddels ook, die zien ook hoe onze omzetten zijn. Soms moet je brutaal zijn. Zoals Marc, toen hij begon met het verkopen van autostoeltjes. Maxi Cosi wilde niet via mij verkopen. Dus ik kocht mijn spullen in Duitsland. Als ik daar dan weer eens een order voor tweehonderd stoeltjes had geplaatst, liet ik dat wel altijd even fijntjes met een cc-tje weten aan de Nederlandse tak. Nou, toen was het snel bekeken.”

Gooi en Eemlander, juni 2008
Om je zo goed mogelijk te helpen gebruikt plasma-discounter.nl cookies – Meer informatie over cookies. Melding sluiten
loadingLoading...
To Top